Rv 17 (16+2)

Eilen tuli ensimmäinen tuttu vastaan ja tajusi että olen raskaana. Yllätys näkyi selvästi kasvoista. "Ai että aloitte näin vanhoilla päivillä vielä tehtailemaan lapsia" Olen siis nyt 35v ja mieheni 36v. Ollaanko me nyt sitten niiiii-iiiiin vanhoja????? En kyllä tunne itseäni vielä vanhaksi saamaan lasta. No mielipiteitä jokaisella saa olla vaikka vaan mun raskaudesta.

Olen oikeasti yllättynyt äitini sopeutumisesta tähän raskauteen. Hän "ensijärkytyksen" jälkeen on ottanut tämän todella hyvin vastaan. On tietenkin huolissaan, mutta kuitenkin on onnellinen puolestani...

Ei tulokas ole kauheasti vielä ilmoitellut olostaan. Mielestäni kuitenkin olen muutaman kerran tuntenut pienet hipaisut kohdun suojista.

Ensi viikolla on sitten lääkärineuvola ja saa kuulla vauvan sydämen sykkeen. Olemme nyt mieheni kanssa miettineet että haluaisimmeko me tietää etukäteen tulokkaan sukupuolen. Toisaalta haluaisin, mutta toisaalta en ole muistakaan lapsista aikaisemmin tiennyt sukupuolta. Liberon sivuilta eilen katselin kiinalaisen kalenterin mukaan tulokkaan sukupuolta ja se näytti tyttöä.... Toisaalta tykkään arvuutella että kumpi se siellä kolkuttelee, mutta olisi se kiva kokea myös se että tietää jo ennen syntymää. No aikaa on vielä muutama viikko ennen kuin rakenneultra on.

Sitten meidän pikkumiehellä on nyt sitten antibioottikuuri. Oli kuulemma keuhkotulehdus, korvatulehdus, kurkkutulehdus, näppylöitä suupielissä käsissä jaloissa. Lääkäri meinasi että on enterovirus päällä. Nyt kun ollaan jo syöty kolme päivää antibioottia jätkä alkaa olemaan terve. Kuume laski heti ensimmäisen lääkkeen jälkeen.