viikko 7 (6+1)

Eilen ja tänään on sitten ollut aika huono olo. Se tulee sellaisina aaltoina. Hetken on hyvä olo ja taas vähän ajan päästä huono olo. Ei ole kauhean mukavaa olla töissä, mutta pitää vaan jaksaa... kotona voi sitten huilata. Ja väsymys on niin kokonaisvaltaista. Tekisi mieli mennä makuuasentoon.

Eilen otin itseäni niskasta kiinni ja kerroin esimiehelleni raskaudesta. Mietin että on hänelle reilua kertoa asiasta mahdollisimman nopeasti, koska kuukauden päästä töihin palaa henkilö, jonka "äitiyslomasijaisuutta" minä olen tehnyt. Kertominen oli todellakin vaikeaa - meinasin jo siirtää kertomista, mutta onneksi sain laukaistua asian viime tipassa. Esimies kyllä onnitteli minua. Näin jo unta että minut potkitaan pois, koska odotan.

Pelottaa kertoa asia huonekaverilleni. Hän ei varmasti pidä ajatuksesta, että jään äitiyslomalle. En tiedä koska olisi paras hetki kertoa asiasta. Luultavasti on parempi kertoa ennen kuin hän huomaa muuttuneen olotilani.

Mieheni on jotenkin ihan innoissaan raskaudesta. Monesti hän kysyy mitä MEILLE kuuluu tai koskee mahaan. Eilen hän illalla kyseli että tiedänkö minkä kokoinen alkio nyt on. Luin hänelle vauva kirjasta kohdan, missä kerrottiin rv 7 tilanne. Hän haluaisi ostaa uuden auton. Mä olen kyllä vähän toppuutellut tilannetta, mutta uudet vaunut me vauvalle tullaan ostamaan. Muut tarvikkeet varmaan löytyvät varastosta tai sitten lainasta.