Viikko 16 (15+4)

Siinä meni pääsiäinen - onneksi! Sain maalattua pojan huoneen ja järjestettyä tavarat.

Mieheni kanssa on nyt suuria ongelmia. Hän ei näytä minulle tunteitaan - tai sitten niitä ei yksinkertaisesti ole. Olen monesti vihjannut että kaipailisin vällyjen väliin vähän vipinää. Laihoin tuloksin. On suoranainen ihme että olen raskaana. Raskaana ollessa olemme (minun aloitteestani) olleet intiimisti YHDEN KERRAN. Ja silloinkin hän ei huomioinut minua mitenkään. En jaksa enää... Vielä päälle nämä raskauden aiheuttamat herkät tunteet, niin olen täysin loppu... Ja muiden edessä pitää esittää kunnollista ja onnesta hehkuvaa olotilaa... Jos edes saisi halauksen tai kosketuksen... tai edes rakkaudesta ja kaipuusta kertovan katseen... pienen hipaisun... EDES JOTAIN !!!!!!!!!! Ehkä tämä kaikki on vaan näitä raskauden tuomia olotiloja...

Sitten lauantaina otin veljen lapseni syliin ja todennäköisesti hän sairastaa parvorokkoa. Netistä luettuani totesin sen olevan raskaana olevalle vaarallista. Nyt pitää sitten soittaa neuvolaan ja kysyä neuvoa, mitä pitäisi tehdä. Ensin sain pelätä vesirokon takia (onneksi olin sen sairastanut) ja nyt sitten parvorokon takia. En tiedä olenko sitä sairastanut vai en. Ja täysin varmuutta ei diagnoosista edes olla... No epävarmuus on kaikkein kamalinta...

PARVOROKKO

Raskaus

Parvorokko voi aiheuttaa keskenmenoja. Infektio voi vähentää sikiön punasolutuotantoa, mikä johtaa anemiaan ja turvotuksiin lapsella. Tilanne voidaan usein hoitaa menestyksekkäästi. Jos raskaana olevalla äidillä epäillään parvorokkoa, varmistaudutaan infektiosta verikokeen avulla ja lapsen tilaa seurataan mm. ultraäänitutkimuksilla.

Että näin.... voidaan yleisesti todeta että ihan onnistunut pääsiäisen aika ei ollut. No nyt ollaan sitten palattu takaisin töihin ja arkeen...

Eteenpäin mennään... sanoi mummo lumessa !!!!!!!